Film med Samsung Galaxy tab



Tidligere i sommer la jeg ut noen bilder av blomster og tomater fra hagen. Her er to filmer av de samme blomstene, begge tatt ved hjelp av nettbrettet Samsung Galaxy Tab 10.2. Den første er en videofilm av en søyleblomster og bier. Den andre er en timelapse film av tomatene i drivhuset.

Filmenes kvalitet ble dessverre kraftig redusert idet de ble lastet opp.




Timelapsefilmen er laget ved hjelp av appen LapseItPro. Nettbrettet stod som bildet viser i en dag, og tok bilder ca hvert 30. sekund. Videofilmen ble filmet ved hjelp av kameraet på nettbrettet. Jeg filmet alt for mye, men brukte appen VidTrim til å beskjære filmen, og deretter appen Videoredigering (som følger med siste Android-oppdatering) for å legge på tekst og overganger.

I barnehagen har vi iPad, og bruker iStopMotion til timelapsefilmer og iMovie til redigering av filmer. Utifra de erfaringene jeg har gjort meg nå i kveld med de overnevnte Android-appene, foretrekker jeg iPad til videoredigering. Jeg opplever også de nevnte iPad-appene som langt mer barnevennlige enn disse tilsvarende Android-appene. Noen som har andre erfaringer?

Etiketter: , , ,