Programvare - verktøy - utfordringer

Programvare:
Når jeg holder kurs, er det naturlig å henvise til diverse programvare. Det har jeg også gjort i boka som jeg har skrevet. Her har jeg beskrevet bruk av noen program, og her på bloggen har jeg også gitt en del tips. Jeg forholder meg helst til gratis programvare, da det er noe som alle har anledning til å skaffe seg, men der er noen unntak. Se liste over aktuell programvare i kolonnen til høyre (litt langt nede) med informasjon om programmene og lenke til hvor de kan lastes ned (evt kjøpes). 

Verktøy:
Jeg presenterer og en del ulike verktøy på kursene, bl.a. digitalt mikroskop, digital diktafon, webkamera og interaktiv tavle / projektor. Dette er også listet opp i kolonnen til høyre, med tips til hvor det kan kjøpes.

Vanlige utfordringer i mange barnehager vedr. digitale verktøy:
Økonomi:
Tekniske utfordringer knyttet til utstyr og programvare:
Er du usikker, ønsker tips mht hvor det kan være lurt å starte, eller tips til innkjøp. Ta gjerne kontakt. Jeg har en del erfaring med dette, gjennom egenerfaring og andres, og kan veilede og gi råd.

Etiketter: , , , , ,